Ефективне проведення антикорупційної реформи є основою сучасних демократичних процесів всебічного реформування України у відповідності з положеннями Угоди про асоціацію з ЄС, нормами Антикорупційної стратегії України, Програмою діяльності Уряду на 2015-2016 рр., Стратегією сталого розвитку «Україна -2020».
Метою антикорупційної реформи є входження до 2020 р. України до 50 кращих держав світу за індексом сприйняття корупції, який розраховує Тransparency International. Це має призвести до суттєвого зменшення корупції в Україні, мінімізації втрат державного бюджету та бізнесу через корупційну діяльність, а також підвищення позицій України у міжнародних рейтингах, що оцінюють рівень корупції.
Імплементація положень «антикорупційного пакету України» (закони «Про систему спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції», «Про засади державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційна стратегія) на 2014 — 2017 рр.» і «Про запобігання корупції») відбувається у тісній взаємодії з міжнародними та українськими експертами, а також у відповідності до міжнародних стандартів у антикорупційній сфері, рекомендаціями Групи держав проти корупції (GRECO) та кращими іноземними практиками.
Важливість дотримання і комплексного впровадження засад запобігання і протидії корупції в Україні відбувається шляхом розбудови двох інституцій: Національного антикорупційного бюро (для виявлення і розслідування корупційних злочинів вищих посадових осіб) та Національного агентства з питань запобігання корупції (для впровадження інструментів попередження корупції та здійснення контролю за доброчесною поведінкою службовців).
Місцеві вибори в Україні були вільними і прозорими
Незважаючи на складну ситуацію, зумовлену агресією Росії, місцеві вибори в Україні 25 жовтня 2015 року відбулися вільно і прозоро та відповідали міжнародним демократичними стандартами.
Це було підтверджено як провідними українськими, так і міжнародними експертами, які брали участь у спостереженні за перебігом виборчого процесу.
Попередні результати часткового підрахунку голосів та відповідні опитування свідчать, що на місцевих виборах переважну більшість голосів здобули проукраїнські політичні сили. Таким чином, планований агресором реванш його «п’ятої колони» не відбувся.
Міжнародне співтовариство продемонструвало безпрецедентну увагу до місцевих виборів в Україні, які відбулися 25 жовтня цього року; свідченням цього стало направлення на запрошення української сторони рекордної кількості в історії моніторингу за місцевими виборами в Україні спостерігачів – 1421.
Згідно з основним попереднім висновком Міжнародної місії зі спостереження за місцевими виборами в Україні у складі Бюро демократичних інститутів і прав людини ОБСЄ (БДІПЛ), Конгресу місцевих та регіональних влад Ради Європи, Парламентської Асамблеї Ради Європи та Європейського Парламенту виборчий процес був відкритий, конкурентний, добре організований і продемонстрував повагу до демократичних свобод.
Місією було особливо відзначено, що вибори відбулися у складному політичному, економічному, гуманітарному та безпековому середовищі, що характеризується «незаконною анексією Кримського півострова Російською Федерацією та тимчасовим контролем частини території Донецької та Луганської областей незаконними збройними угрупованнями».
Однією з основних характерних позитивних рис виборів стала практично повна відсутність використання так званого адміністративного ресурсу.
Згідно з попередніми результатами часткового підрахунку голосів та відповідними опитуваннями, переважна більшість виборців віддала голоси за демократичні сили, що дає можливість сформувати проукраїнські коаліції у місцевих радах і продовжити шлях реформування держави.
Це набуває особливого значення з урахуванням триваючого процесу децентралізації, коли місцеві громади та ограни влади отримують значно ширші повноваження, додаткове фінансування та більшу відповідальність.
Місцеві вибори чітко продемонстрували, що українське суспільство зробило однозначний вибір на користь європейських цінностей та демократичних реформ і повернення до минулого вже неможливе.
Проблеми з організацією виборів в окремих містах Донбасу будуть ретельно розслідувані; Президент України звернувся до Парламенту із пропозицією внести зміни до законодавства, які дозволять забезпечити захист волевиявлення громадян у таких містах, як Маріуполь, Красноармійськ та інші.
Це особливо важливо у контексті повернення української влади на окуповану частину Донбасу та проведення там демократичних виборів відповідно до законодавства України та міжнародних стандартів.
Українська влада готова і надалі працювати над удосконаленням виборчого процесу, зокрема, з урахуванням недоліків, виявлених міжнародними місіями у ході моніторингу останніх місцевих виборів, а також відповідних рекомендацій.